Egy profi szorongó gondolatai

Üdv a blogomon

2022/09/17. - írta: ladycc

Állítólag boldoggá tesz, ha azzal foglalkozunk, amiben jók vagyunk. A mai trendek szerint érdemes azzal megjelenni az online térben, amihez igazán jól értünk. Én profi szorongó vagyok, ehhez tutira értek, tehát adja magát a téma. A másik szempont, hogyha azt akarjuk, hogy olvassanak is, olyan témát érdemes választani, ami sok embert érdekel. Hát én nem tudom, kit is érdekelne az, hogy én, vagy bárki más szorong, de mivel ehhez aztán igazán értek, nincs más választásom, minthogy megpróbálom leírni, milyen az, amikor valaki állandóan szorong. 

Amikor létrehoztam ezt a blog-ot, a felületen volt egy olyan kérdés, hogy milyen témában fogok írni. Ki lehet választani egy felsorolásból, és én a Lifestyle témát választottam :) Mások életmódja az egészséges étkezésben, a megfelelő külső kialakításában, esetleg a sportos életmódban nyilvánul meg. Én életmódszerűen szorongok.

Egyelőre persze ellentmondásnak tűnik az, hogy a szorongással fogok foglalkozni, és ettől leszek boldog, hiszen a szorongás egyik legfőbb tulajdonsága, hogy sok mindennek érzed magad tőle, csak éppen boldognak nem. A szorongás egyik legrosszabb velejárója, ahogyan beszűkíti a tudatot, és nem engedi, hogy gondolkozz. Ennek pedig sajnos következményei vannak, amik nem túl jók, de viszont rosszak. Ennek hatására ugyanis elég nehéz az életben nyerő túlélési stratégiákat kialakítani, és viszonylag hamar kialakul az az érzés, hogy valójában nem érek semmit, nem vagyok jó semmire, és mindenki más jobb, okosabb, szebb, ügyesebb, mint én. Ezek érzések formájában meg is jelennek, amit a környezetünk (talán a tükörneuronok miatt, vagy csak azért, mert a többi ember is képes az érzelmek felismerésére) nagyon hamar meg is érez, és legrosszabb esetben így is kezd viszonyulni hozzánk. Így aztán könnyen bele lehet ragadni abba, ami lehet, hogy alapvetően nem is volt igaz. Mindezek után azt gondolhatjuk, hogy szorongani nem igazán racionális dolog. Szerintem sem az, és ugyan elméletileg kell hogy legyen oka annak, hogy a szorongás mégis járható útnak tűnik egyesek, pl az én számomra is, de én még nem jöttem rá, hogy mit is lehet ebből profitálni. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szorongok.blog.hu/api/trackback/id/tr6917933813

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása